Zapytaj o obóz Rezerwacja

Regulamin serwisu internetowego Borsuk CAMPS oraz obozów i półkolonii Borsuk CAMPS

    I. Informacje ogólne

    1. Regulamin określa zasady korzystania z serwisu Borsuk CAMPS, umożliwiającego dokonywanie rezerwacji i zakupu obozów i półkolonii Borsuk CAMPS przez stronę internetową www.borsukcamps.pl. Regulamin jest integralną częścią umowy, którą Klient akceptuje dokonując rezerwacji. Tekst regulaminu jest dostępny w formularzu zgłoszeniowym serwisu oraz w profilu Klienta w Serwisie internetowym.
    2. Postanowienia Regulaminu, wraz z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, regulują prawa i obowiązki użytkowników Serwisu internetowego oraz uczestników obozów i półkolonii Borsuk CAMPS.
    3. Strona www.borsukcamps.pl jest własnością Organizatora Obozów i Półkolonii Borsuk CAMPS, czyli spółki SURFING WORLD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą we Wrocławiu (50-249), przy ul. Ludwika Rydygiera 44, lok. 1B, wpisanej do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000708660, posiadającej NIP: 8992835633, REGON: 368966967. Spółka ta ma kapitał zakładowy w wysokości 5000 zł, oraz jest wpisana do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych prowadzonego przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego pod numerem 743/4/2018. Gwarancja turystyczna SIGNAL IDUNA jest aktualizowana i dostępna na stronie www.borsukcamps.pl.
    4. Regulamin stanowi jednocześnie, w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    II. Definicje

    1. Formularz kontaktowy: formularz dostępny na stronie internetowej, umożliwiający przesłanie zapytania do Organizatora/Usługodawcy.
    1. Opcja chat: komunikator dostępny na stronie internetowej, umożliwiający naprzemienne przesyłanie wiadomości pomiędzy Organizatorem/Usługodawcą a Użytkownikiem.
    2. Formularz zgłoszeniowy/rezerwacyjny: formularz umożliwiający dokonanie rezerwacji na Półkolonie przez Klienta za pomocą strony internetowej www.borsukcamps.pl.
    3. Serwis internetowy: zbiór stron internetowych i innych dokumentów udostępnianych w Internecie pod adresem www.borsukcamps.pl, za pośrednictwem usługi WWW, umożliwiający dokonywanie rezerwacji obozów i półkolonii Borsuk CAMPS.
    4. Organizator/Usługodawca: SURFING WORLD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (50-249), przy ul. Ludwika Rydygiera 44, lok. 1B, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000708660, posiadająca NIP: 8992835633, REGON: 368966967.
    5. Biuro: siedziba Organizatora/Usługodawcy, z którym kontakt jest możliwy poprzez email: polkolonie@borsukcamps.pl oraz pod numerem telefonu: 570544400. Biuro znajduje się przy ul. Rybackiej 33 w Jastarni, na Półwyspie Helskim, i jest czynne wyłącznie w okresie od 15 czerwca do ostatniego dnia Półkolonii w sezonie letnim, zgodnie z terminami turnusów wskazanymi na stronie www.borsukcamps.pl.
    6. Obóz/Usługa: sportowy obóz lub półkolonia dla dzieci i młodzieży Borsuk CAMP, organizowana przez Organizatora/Usługodawcę na terenie Polski, na Campingu Molo Surf SPOT, przy ul. Rybackiej 33 w Jastarni, na Półwyspie Helskim oraz obóz za granicą organizowany przez Organizatora/Usługodawcę.
    7. Cena: kwota wymagana za świadczenie Usługi, jej wysokość zależy od rodzaju Usługi i jest podana w ofercie na stronie www.borsukcamps.pl oraz w serwisie internetowym,
    8. Klient: osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną w rozumieniu art. 331 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r., korzystająca z usług świadczonych przez Organizatora/Usługodawcę drogą elektroniczną w ramach Serwisu internetowego lub zawierająca z Organizatorem/Usługodawcą Umowę sprzedaży Usługi lub korzystająca z usług świadczonych przez Organizatora/Usługodawcę drogą elektroniczną. Klientem może być także opiekun Uczestnika – rodzic lub opiekun prawny.
    9. Konsument: osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej, w szczególności zawierająca umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w przypadku gdy z treści tej czynności (w tym umowy) wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej. Jeśli Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, taka osoba zobowiązana jest w szczególności uzyskać skuteczną prawnie zgodę swego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Organizatora/Usługodawcy, lub w inny prawnie dopuszczalny sposób, aby zapewnić ważność Umowy.
    10. Opiekun: rodzic lub opiekun prawny Uczestnika.
    11. Umowa: umowa dotycząca zakupionego Obozu, zawarta pomiędzy Klientem a Organizatorem/Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu internetowego, zawierająca szczegółowe dane dotyczące wykupionej opcji, a także dane Uczestnika, na podstawie której Organizator/Usługodawca zobowiązany jest do wykonania Usługi, a Klient do zapłacenia Organizatorowi/Usługodawcy Ceny.
    12. Użytkownik: każda osoba korzystająca z Serwisu internetowego oraz innych powiązanych z nim witryn, komunikacji oraz usług.
    13. Regulamin: niniejszy dokument.
    14. Uczestnik: osoba biorąca udział w Półkolonii, która ukończyła:
      1. 6 rok życia, ale nie więcej niż 15 lat w przypadku półkolonii,
      2. 8 rok życia, ale nie więcej niż 17 lat w przypadku obozu na terenie Polski,
      3. 14 rok życia, ale nie ukończyła więcej niż 18 lat w przypadku obozu zagranicznego.
    15. Pracownik Obozu: osoba zarządzająca Obozem z ramienia Organizatora/Usługodawcy, w tym pracownik Biura, wychowawca i kierownik, instruktor/trener podczas zajęć programowych.
    16. Panel klienta: panel, do którego Klient otrzymuje dostęp po dokonaniu wstępnego zgłoszenia na Obóz. Panel klienta służy do komunikacji Klienta z Organizatorem. Na panelu klienta gromadzone są dokumenty związane z wykonywaną Usługą przez Organizatora. Znajdują się tam wszystkie dane związane z Umową i Obozem, m.in. dane Uczestnika i Klienta, Regulaminy zatwierdzone przez Klienta przy dokonaniu zgłoszenia Uczestnika, informacje o płatnościach, zezwolenia i upoważnienia Klienta, oraz informacje o statusie zgłoszenia.
    17. Usługi świadczone drogą elektroniczną: usługi świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywaniem danych, które są w całości nadawane, odbierane lub transmitowane za pomocą sieci telekomunikacyjnej, zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.

    III. Zasady korzystania z Serwisu internetowego

    1. Korzystając z Serwisu internetowego Użytkownik akceptuje warunki określone w Regulaminie i ponosi odpowiedzialność za czynności wynikające z korzystania z Serwisu internetowego.
    1. Użytkownik korzysta z Serwisu w swoim imieniu. Użytkownik działając na podstawie upoważnienia innej osoby może korzystać z Serwisu w imieniu tej osoby i na jej rzecz.
    2. Korzystanie z serwisu jest jednoznaczne z akceptacją postanowień regulaminu i konieczne do dokonania rezerwacji i zakupu Obozu.
    3. Organizator/ Usługodawca nie udziela gwarancji, że korzystanie z Serwisu internetowego będzie przebiegało bez wad, usterek, przerw czy braku możliwości połączenia się z Serwisem internetowym.
    4. Dokonując rezerwacji, Klient jest zobowiązany do wskazania prawdziwych danych osoby rezerwującej Obóz, jak również osób, które mają w nim uczestniczyć. W wypadku wskazania fałszywych danych, Organizator/ Usługodawca może uchylić się od obowiązku spełnienia świadczeń Usługi i nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykonanie Umowy/Usługi, jeśli dane te miały wpływ na przebieg realizacji.
    5. Organizator/ Usługodawca za pośrednictwem Serwisu internetowego z wykorzystaniem jego funkcjonalności świadczy zgodnie z Regulaminem, tzw. usługi świadczone drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, m.in. poprzez umożliwienie Użytkownikom przesłanie zapytania do Organizatora/ Usługodawcy poprzez Formularz kontaktowy, Opcję chat, Formularz rezerwacyjny.
    6. Użytkownik może porozumiewać się z Organizatorem/ Usługodawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych poniżej:

    a) adres Organizatora/ Usługodawcy do korespondencji:

    • w sprawie Obozów na terenie Polski: w terminie 15 czerwca do dnia kończącego ostatni Obóz zgodnie z terminarzem zamieszczonym na stronie www.borsukcamps.pl: ul. Rybacka 33, 84-140 Jastarni. Poza ww. terminem korespondencję należy przesyłać na adres: ul. Ludwika Rydygiera 44, lok. 1B, 50­-249 Wrocław
    • w sprawie obozów zagranicznych: ul. Ludwika Rydygiera 44, lok. 1B, 50­-249 Wrocław

    b) adres e-mail Organizatora/ Usługodawcy :

    • w sprawie obozów: obozy@borsukcamps.pl
    • w sprawie półkolonii: polkolonie@borsukcamps.pl,

    c) numer telefonu : 570 544 400.

    1. Organizator/ Usługodawca określa następujące wymagania techniczne w celu korzystania z Serwisu internetowego:
    • komputer posiadający dostęp do sieci Internet,
    • urządzenia typu smartfon, tablet itd. podłączonego do sieci Internet,
    • dysponowanie adresem e-mail,
    • zainstalowanie na komputerze przeglądarki internetowej umożliwiającej otwieranie stron https://www.borsukcamps.pl/,
    • włączenie w przeglądarce internetowej tzw. plików Cookies oraz Javascript.

    IV. Zgłoszenie na Obóz, dokonanie rezerwacji i zawarcie Umowy.

    1. Poprzez Serwis internetowy, dostępny na stronie www.borsukcamps.pl, udostępniane są oferty turystyczne dotyczące sportowych obozów młodzieżowych i półkolonii zawierające szczegółowy program świadczenia oraz Cenę.
    2. Po zapoznaniu się z wybraną ofertą, Klient może dokonać zgłoszenia Uczestnika na Obóz poprzez wypełnienie elektronicznego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w Serwisie Internetowym. Formularz wymaga podania danych Uczestnika i Klienta:

    a) dane Uczestnika:

    · imię,

    · nazwisko,

    · data urodzenia,

    · płeć,

    · nr PESEL,

    · adres zamieszkania,

    · waga [kg],

    · ewentualnie telefon,

    · ważne informacje,

    · szczepienia,

    · inne informacje, które mogą być przydatne podczas Obozu,

    · opis posiadanych umiejętności wind, kite, surf, skate / inne sporty,

    oraz dodatkowo w ramach obozu zagranicznego:

    · rodzaj, numer i kraj wydania dokumentu podróży, jakim będzie się legitymował uczestnik podczas wyjazdu,

    · miejsce urodzenia,

    · narodowość

    · rozmiar,

    b) dane Klienta (Opiekuna jako osoby zgłaszającej Uczestnika na Obóz i drugiego Opiekuna):

    · imię,

    · nazwisko,

    · numer telefonu kontaktowego do Klienta,

    · e-mail kontaktowy obowiązujący podczas realizacji Umowy,

    · adres zamieszkania,

    · dodatkowe telefony kontaktowe podczas trwania Półkolonii,

    · imię i nazwisko drugiego opiekuna,

    · uwagi do zgłoszenia.

    c) dobrowolne zezwolenie na opuszczanie obozu przez Uczestnika na podanych warunkach. Klient wyraża zgodę, iż ostateczna decyzja w zakresie opuszczania Obozu Uczestnika, zależy od zgody Usługodawcy/ Organizatora.

    1. W celu dokonania zgłoszenia na Obóz, Klient musi potwierdzić zapoznanie się z regulaminami, złożyć obowiązkowe oświadczenia i dobrowolne zgody (w tym marketingową, na relacje zdjęciowe) oraz dokonać opłaty rezerwacyjnej w wysokości wskazanej przez Organizatora/Usługodawcę.
    2. Opłatę rezerwacyjną – zaliczka obowiązuje nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem obozu i półkolonii na terenie Polski oraz 30 dni w przypadku obozu za granicą. W przypadku późniejszych terminów obowiązuje pełna opłata Ceny w momencie zgłoszenia na Obóz.
    3. Po złożeniu formularza zgłoszeniowego i dokonaniu płatności, o której mowa w punkcie powyżej, Klient otrzymuje e-mail potwierdzający wstępną rezerwację. Organizator/Usługodawca zastrzega, że dokonanie zgłoszenia na Obóz, nie jest jednoznaczne z przyjęciem Uczestnika na Obóz przez Organizatora/ Usługodawcę.
    4. Organizator/Usługodawca ocenia zgłoszenie na Obóz i w ciągu 5 dni roboczych informuje Klienta o kwalifikacji Uczestnika za pośrednictwem wiadomości e-mail, co określane jest poprzez status rezerwacji:
    1. kwalifikacja na Obóz – status rezerwacji „zaakceptowano”,
    2. brak kwalifikacji na Obóz – status rezerwacji „odrzucono”.
    1. W przypadku wskazanym w ust. 6 pkt 2, Organizator/ Usługodawca z powodu nieodpowiednego wieku, nieodpowiednich warunków fizycznych do uprawiania wybranego sportu, jak waga w przypadku kitesurfingu, nieumiejętności pływania wpław, choroby, które dyskwalifikują uprawianie sportów zawartych w programie Obozu lub sprawiają, iż opieka nad Uczestnikiem w warunkach obozowych jest niemożliwa, poinformuje Klienta o braku kwalifikacji na Obóz. Rezerwacja zostanie anulowana, a wpłacone kwoty na Obóz zostaną zwrócone w całości w terminie 14 dni od dnia przesłania informacji o braku kwalifikacji i otrzymaniu danych konta do zwrotu przez Organizatora.
    2. Warunkiem zawarcia Umowy jest otrzymanie informacji na e-mail o „akceptacji” zgłoszenia poprzez kwalifikację Uczestnika na Obóz przez Organizatora/ Usługodawcę, o której mowa w pkt 6 ust. 1. oraz dokonanie płatności, o której mowa w pkt.4.
    3. Klient może uzupełnić dodatkowe informacje na Panelu klienta do 24h przed rozpoczęciem Obozu. Może m.inn. podać informacje dotyczące samodzielnego przyjazdu/odjazdu Uczestnika pociągiem, upoważnić osobę trzecią do odbioru Uczestnika po zakończeniu Obozu, czy samego Uczestnika do samodzielnego opuszczenia Obozu po jego zakończeniu.
    4. W przypadku obozu za granicę wymagany jest podczas podróży dokument zezwolenia na wyjazd Uczestnika pod opieką Organizatora w języku kraju docelowego i tranzytowego (do wypełnienia w serwisie internetowym) podpisany notarialnie przez wszystkich Opiekunów Uczestnika. Wszelkie konsekwencje wynikające z braku przekazania tego dokumentu Pracownikowi Obozu przed rozpoczęciem podróży ponosi Klient.
    5. W każdym czasie Klient może kontaktować się z Biurem Organizatora/Usługodawcy w celu uzyskania dodatkowych informacji lub wsparcia.

    V. Sposoby i terminy płatności

    1. Zaliczka – opłata rezerwacyjna w wysokości określonej w systemie jest wymagana w momencie zgłoszenia Uczestnika. W przypadku braku kwalifikacji Uczestnika, zaliczka zostanie zwrócona.
    1. Ostateczny termin płatności wynosi 21 dni przed rozpoczęciem obozów i półkolonii na terenie Polski oraz 30 dni w przypadku obozu wyjazdowego poza granicami Polski. Klient jest dodatkowo informowany w mailach automatycznych o obowiązujących terminach i ich upływie.
    2. Brak terminowych wpłat może spowodować anulację rezerwacji, a wpłacona zaliczka zostanie zaliczona na poczet kosztów rezygnacji.
    3. Klient może dokonać płatności poprzez TPay, kartę płatniczą lub tradycyjny przelew bankowy w zależności od Usługi.

    VI. Cena Obozu

    1. Cena Obozu zawiera wszystkie składniki zawarte w opisie oferty na stronie www.borsukcamps.pl, między innymi opłatę za opiekę, świadczenia sportowe, wynajem sprzętu sportowego i asekuracyjnego, ubezpieczenie NNW lub podróżne, TFG i TFP, wyżywienie, podatki oraz zakwaterowanie w przypadku obozów stacjonarnych.
    1. Cena zależy od wybranych pakietów godzinowych na półkoloniach oraz wybranych opcji obozów dotyczących m.inn. wyboru sportu wiodącego, czy poziomu zaawansowania grupy sportowej.
    2. Organizator/ Usługodawca wyświetla cenę Obozu w sposób jednoznaczny oraz niebudzący wątpliwości. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny obok informacji o obniżonej cenie na Serwisie internetowym, Organizator/ Usługodawca wyświetla najniższą ostatnią cenę Obozu dostępną na Serwisie internetowym w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny.

    VII. Zmiany w rezerwacji i danych

    Klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Organizatora/ Usługodawcę o wszelkich błędach w jego rezerwacji oraz o zmianach danych wskazanych w Umowie, a w szczególności o zmianie danych kontaktowych czy pozostałych danych niezbędnych do właściwej realizacji Umowy. Zmiany dokonywane są przez Biuro. Klient nie ma możliwości wprowadzania zmian w Panelu Klienta. Wszelkie konsekwencje związane z nieprzekazaniem informacji o tych zmianach Organizatorowi/ Usługodawcy poniesie Klient.

    VIII. Warunki uczestnictwa w Obozach

    1. Do uczestnictwa w półkoloniach wymagany jest wiek 6-15 lat, umiejętność pływania i samodzielne korzystanie z toalety.
    1. Do uczestnictwa w obozach na terenie Polski wymagany jest wiek 8-17 lat, umiejętność pływania, a w przypadku sportu wiodącego kitesurfingu dodatkowo wiek jest ograniczony do 10-17 lat i wagi Uczestnika wyższej niż 35 kg.
    2. W przypadku obozów PRO CAMP dla zaawansowanych dochodzą również warunki dotyczące posiadanych już umiejętności sportowych, których dokładny opis widnieje w ofercie obozu. Organizator/ Usługodawca zastrzega, iż w przypadku, gdy w trakcie szkolenia instruktor / trener oceni brak dostatecznych umiejętności Uczestnika na poziomie zaawansowanym, może skierować Uczestnika do odbycia szkolenia uzupełniającego i/lub przeniesienie go do grupy mniej zaawansowanej, które trwa aż do momentu uzyskania przez uczestnika umiejętności kwalifikujących do PRO CAMPu lub korzystania ze sprzętu dla zaawansowanych.
    3. Do uczestnictwa w obozach wyjazdowych za granicę wymagany jest wiek 14-18 lat i umiejętność pływania wpław.
    4. Warunkiem uczestnictwa we wszystkich rodzajach obozów i półkolonii jest dopełnienie wymaganych w serwisie internetowym formalności oraz uiszczenie odpowiedniej opłaty zgodnie z wymaganymi terminami.
    5. Brak spełnienia warunków może spowodować brak kwalifikacji Uczestnika na Obóz i anulację rezerwacji na Obóz.

    IX. Korzystanie z własnego sprzętu

    1. Uczestnicy mogą korzystać z własnego sprzętu, jednak Organizator / Pracownik Obozu może zalecić wymianę sprzętu, jeśli nie spełnia on wymogów bezpieczeństwa.
    2. 2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia lub zagubienie własnego sprzętu Uczestników.

    X. Prawa i obowiązki Uczestnika oraz Klienta

    1. Uczestnik zobowiązany jest do:
    1. stawiennictwa na Obozie w miejscu organizacji Obozów w dniu i o godzinie rozpoczęcia Obozu (dla obozów w Polsce sobota 17:00-18:00) oraz do terminowego opuszczenia Obozu (dla obozów w Polsce sobota do 11:00), a w przypadku półkolonii każdorazowego stawiennictwa w dniu i o godzinie rozpoczęcia zajęć oraz do opuszczenia ich zaraz po zakończeniu zgodnie z wykupionym pakietem i programem zawartym w ofercie półkolonii. Dłuższa opieka nad uczestnikiem poza wykupionym pakietem będzie podlegać dodatkowej opłacie w wysokości 20 pln za każde rozpoczęte 20 min.
    2. posiadania na Obozie niezbędnego wyposażenia zgodnie z listą przekazaną przez Organizatora/ Usługodawcę najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem Obozu na adres mailowy wskazany przez Klienta w formularzu zgłoszeniowym. Organizator/ Usługodawca zastrzega możliwość uzupełnienia na koszt Uczestnika brakujących elementów wyposażenia, w przypadku ich braku,
    3. stosowania się do poleceń Pracowników Obozów, trenerów/ instruktorów,
    4. poszanowania innych Uczestników, przestrzegania zasad kultury osobistej oraz zasad fair-play w rywalizacjach sportowych,
    5. troski o zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa własnego i innych, przestrzegania zasad higieny osobistej oraz utrzymywania porządku w miejscu odbywania się Obozów,
    6. poszanowania cudzej własności, w tym mienia innych uczestników, jak i Organizatora/ Usługodawcy oraz jego współpracowników,
    7. punktualnego stawiennictwa na zbiórki i zajęcia w odpowiednim obuwiu i stroju, z odpowiednim sprzętem do rodzaju treningu, pogody, itp. zgodnie ze wskazówkami Pracowników Obozów, trenerów/instruktorów,
    8. nieoddalania się od grupy i uprawiania sportu wyłącznie w wyznaczonym przez instruktora/trenera miejscu,
    9. uczestniczenia we wszystkich szkoleniach i poszczególnych punktach programu; ich opuszczenie jest możliwe wyłącznie ze względów zdrowotnych, po uprzednim zezwoleniu Pracownika Obozu, trenera/ instruktora,
    10. natychmiastowego informowania Pracownika Obozu, instruktora/trenera o wszelkiej niedyspozycji i ograniczeniach uniemożliwiających kontynuowanie szkolenia, uczestniczenia w programie,
    11. przestrzegania wszelkich przepisów i regulaminów obowiązujących w miejscach odbywania się (obóz, baza, spot, kemping), w tym zachowania przepisów „praw drogi” na wodzie,
    12. nieopuszczania miejsca odbywania się Obozów bez uprzedniego zezwolenia Pracownika Obozów, instruktora/ trenera,
    13. korzystania z telefonu komórkowego wyłącznie w celu uzasadnionego okolicznościami kontaktu z Klientem/Opiekunem oraz używania telefonów, tabletów oraz innego sprzętu elektronicznego, wyłącznie w czasie wolnym i na to przeznaczonym, jak i niezabierania takich urządzeń na zajęcia programowe i posiłki. Klient dokonując zakupu Usługi wyraża zgodę na czasowe odebranie urządzenia na czas zajęć programowych i posiłków w wypadku niedostosowania się Uczestnika do nakazu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
    14. Po dokonaniu rezerwacji, Klient w razie potrzeby uzupełni na panelu klienta pozostałe informacje, tj.:
    • dodatkowe zezwolenie na samodzielne opuszczenie Obozu po zakończeniu,
    • o upoważnieniu osoby trzeciej do przyprowadzania/odbierania Uczestnika wraz ze wskazaniem: imienia i nazwiska, nr dowodu osoby upoważnionej.
    1. Dane, o których mowa w ust. 2, należy obowiązkowo uzupełnić w Panelu klienta, nie później jednak niż w terminie 24 h przed rozpoczęciem Obozu. W przypadku uzupełnienia dokumentów po 24h do rozpoczęcia Obozu oraz w przypadku dokonania aktualizacji dokumentów po ww. terminie, należy dodatkowo o tym poinformować Organizatora/ Usługodawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz telefonicznie.
    2. Uczestnicy Obozu korzystający z własnego sprzętu oraz Uczestnicy korzystający ze sprzętu obozowego zobowiązani są do:
    3. dbania o powierzony im sprzęt oraz do natychmiastowego powiadomienia o jego uszkodzeniu lub zagubieniu,
    1. pływania i rozkładania/składania jak i przechowywania sprzętu wyłącznie w wyznaczonym miejscu przez instruktora/trenera/pracownika szkoły,
    2. wykorzystywania powierzonego sprzętu wyłącznie zgodnie z jego przeznaczeniem i według zasad przedstawionych w momencie jego przekazania. W przypadku braku odmiennych ustaleń, każdy Uczestnik Półkolonii zobowiązany jest do:

    • codziennego zwrotu sprzętu do bazy i odkładanie go w wyznaczonym miejscu po uprzednim złożeniu i oczyszczeniu,

    • niedokonywania na własną rękę żadnych usprawnień oraz napraw sprzętu,

    • odpowiedniego zabezpieczania sprzętu pozostawianego na plaży podczas przerw zgodnie ze wskazówkami trenera/instruktora,

    • składania sprzętu oraz jego zwrotu do bazy lub pozostawienia w ustalonym miejscu, w przypadku dłuższych przerw w korzystaniu ze sprzętu,

    • korzystania ze sprzętu wyłącznie w czasie przebywania na spocie instruktora/trenera,

    • nieużyczania powierzonego sprzętu innym osobom, bez uprzedniego pozwolenia instruktora /trenera;

    • sprawdzania, czy powierzony sprzęt jest w dobrym stanie technicznym oraz natychmiastowego zgłaszania instruktorowi/trenerowi/pracownikowi szkoły wszelkich wątpliwości z tym związanych.

    1. Uczestnicy Obozów zobowiązaniu są do korzystania ze sprzętu ochronnego/asekuracyjnego zgodnie z poleceniami instruktorów/trenerów niezależnie od stopnia zaawansowania Uczestnika w uprawianiu danego sportu. Na kitesurfingu obowiązuje kask ochronny i kamizelka asekuracyjna, na windsurfingu kamizelka asekuracyjna, na skate i surfskate ochraniacze i kask.
    1. Organizator/Usługodawca zabrania posiadania, przechowywania oraz spożywania alkoholu, narkotyków, innych środków odurzających, papierosów oraz papierosów elektronicznych podczas całego okresu trwania Obozu.
    2. Organizator/Usługodawca zastrzega sobie prawo do zakazu spożywania przez Uczestnika Półkolonii nadmiernych ilości napojów energetycznych, słodyczy i przekąsek. W szczególności, jeśli Uczestnik wykazuje zbytnią pobudliwość lub zastępuje nimi właściwe posiłki serwowane na Półkolonii, lub skarży się na dolegliwości zdrowotne, mogące być następstwem ich stosowania, Pracownik Obozu ma prawo zakazać Uczestnikowi spożywania tych produktów.
    3. W przypadku niezastosowania się do postanowień Regulaminu przez Uczestnika, Organizator/ Usługodawca po uprzednim upomnieniu, może wykluczyć Uczestnika z poszczególnych zajęć, czy punktów programu. Ponadto Pracownik Obozu/kierownik/instruktor może wyznaczyć dodatkowe ćwiczenia w duchu sportowym (pompki, przysiady, itp.) lub w ostateczności w przypadku nieustannej niesubordynacji, wprowadzaniu atmosfery niezgodnej ze sportowym duchem obozów, czy stwarzaniu zagrożenia zdrowia i życia Organizator/ Usługodawca ma prawo do wypowiedzenia umowy o Obóz.
    4. Klient (Opiekun Uczestnika) w przypadku opóźnienia w przybyciu Uczestnika na obóz lub półkolonie lub opuszczenia obozu lub półkolonii w innym terminie niż podanym w programie, zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu z adekwatnym do okoliczności wyprzedzeniem do biura Organizatora/ Usługodawcy,
    5. Z uwagi na bezpieczeństwo oraz sprawną organizację Obozów, Klient, w tym inna rodzina Uczestnika, czy znajomi Uczestnika, nie mają możliwości wstępu na teren Obozu, w tym do miejsca zakwaterowania, czy wydawania posiłków oraz do obiektów sportowych, w których odbywają się zajęcia. Zakaz obowiązuje od momentu rozpoczęcia Obozu, aż do jego zakończenia. Spotkania Uczestników z Klientem / rodziną / znajomymi Uczestnika mogą odbywać się, po uprzednim ustaleniu tego faktu z Organizatorem/ Usługodawcą Półkolonii za pośrednictwem Biura/kierownika Obozu, poza terenem Obozu. Przesyłki dla Uczestników należy przekazywać za pośrednictwem Biura wraz z opisem imienia i nazwiska Uczestnika.

    XI. Odpowiedzialność

    1. Klient zawierając umowę o Obóz zobowiązuje się do poniesienia odpowiedzialności finansowej za szkody spowodowane przez Uczestnika na mieniu Organizatora/ Usługodawcy, innego Uczestnika Półkolonii lub osoby trzeciej.
    1. Organizator/ Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zgubione, skradzione lub uszkodzone mienie Uczestnika podczas Obozu.
    2. Odpowiedzialność Organizatora/ Usługodawcy za Uczestników półkolonii rozpoczyna się codziennie wraz z rozpoczęciem wykupionego pakietu i kończy wraz z jego zakończeniem, zgodnie z wyznaczonymi godzinami programu półkolonii lub podawanymi na bieżąco Klientowi lub wskazanym przez niego opiekunom w przypadku jakichkolwiek zmian.
    3. W przypadku Uczestnika podróżującego na Obóz samodzielnie koleją, wymagane jest uprzednie pisemne zgłoszenie tego faktu przez Klienta oraz potwierdzenie przez Organizatora/ Usługodawcy możliwości odbioru/odwiezienia Uczestnika z/na stację kolejową w Jastarni. Odpowiedzialność Organizatora/ Usługodawcy za Uczestnika w tej sytuacji rozpoczyna się w momencie odbioru Uczestnika ze stacji kolejowej w Jastarni i kończy wraz z odwiezieniem go na tę stację. Uczestnik musi posiadać telefon komórkowy umożliwiający nawiązywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz z wprowadzonym do pamięci urządzenia numerem kontaktowym do Organizatora/ Usługodawcy. W razie jakichkolwiek zmian Uczestnik zobowiązany jest do telefonicznego poinformowania Organizatora/ Usługodawcy. Organizator/ Usługodawca musi otrzymać numer telefonu Uczestnika podróżującego samodzielnie.

    XII. Rezygnacja z Obozu

    1. W przypadku rezygnacji przez Klienta z Obozu przed terminem rozpoczęcia Obozu, Organizator/ Usługodawca zwróci Klientowi wpłaconą przez niego Cenę Obozu, pomniejszoną o wydatki poniesione uprzednio przez Organizatora/ Usługodawcę, w celu realizacji udziału Uczestnika w Obozie.
    1. W wypadku rezygnacji przez Klienta z Obozu w dniu rozpoczęcia Obozu, jak również po terminie jego rozpoczęcia, Organizator zwróci Klientowi wpłaconą przez niego cenę Obozu podzieloną przez ilość dni trwania całego Obozu i pomnożoną przez ilość dni, na jakich Uczestnik był obecny, pomniejszoną o wydatki poniesione uprzednio przez Organizatora w celu realizacji udziału w Obozie i rezerwacji usług u dostawców.
    2. Rezygnacji należy dokonać w formie dokumentowej za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres Organizatora/ Usługodawcy odpowiednio w sprawie obozu na obozy@borsukcamps.pl oraz w sprawie półkolonii na polkolonie@borsukcamps.pl.
    3. W wypadku rezygnacji, o której mowa w ust. 1, Klientowi przysługuje prawo do cesji umowy udziału w Obozie na inną osobę, o ile wstępująca w miejsce dotychczasowego Uczestnika osoba po przesłaniu Organizatorowi/ Usługodawcy informacji umożliwiających dokonanie kwalifikacji, zostanie uznana przez Organizatora/ Usługodawcę za zdolną do udziału w Obozie. Po zaaprobowaniu kandydatury osoby wstępującej w miejsce dotychczasowego Uczestnika nowy Klient wstępuje w prawa i obowiązki dotychczasowego. Informacja, o której mowa w zdaniu powyżej, może być przesłana wyłącznie przez Klienta (opiekuna osoby poddanej kwalifikacji). Po dokonaniu cesji ust. 1 i 2 nie stosuje się.
    4. Wszelkie zwroty zostaną dokonane w terminie najpóźniej 14 dni od momentu anulacji i podania Organizatorowi danych konta do zwrotu.

    XIII. Zmiana terminu Obozu i odwołanie Obozu

    1. Organizator/ Usługodawca zastrzega możliwość zmiany programu Obozu wskutek:
    1. działania lub zaniechania Uczestnika w tym niezastosowania się do postanowień Regulaminu, czy braku przekazania w karcie kwalifikacyjnej informacji wystarczających do bezpiecznej i właściwej opieki nad Uczestnikiem,
    2. działania lub zaniechania osób trzecich nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć,
    3. działania siły wyższej, która uniemożliwia bezpieczne przeprowadzenie programu szkolenia czy Półkolonii, w tym warunków atmosferycznych oraz na skutek decyzji i władz, strajków, zamieszek.
    4. Zmiana programu Obozu może obejmować zmianę terminu Obozu oraz zmianę miejsca odbywania się Obozu.
    1. W wypadku zmiany programu Obozu Organizator/ Usługodawca zapewni miejsce oraz podobne atrakcje przewidziane w programie.
    2. Organizator/ Usługodawca z uwagi na charakter świadczenia zastrzega możliwość odwołania Obozu najpóźniej na 7 dni przed jego rozpoczęciem w przypadku, gdy łączna liczba zgłoszonych Uczestników na półkolonie i obóz Borsuk CAMP nie przekroczy 20 osób. O odwołaniu Obozu Organizator/ Usługodawca niezwłocznie poinformuje Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres e-mail wskazany w formularzu zgłoszeniowym. Odwołanie Obozu jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy.

    XIV. Prawo odstąpienia

    Prawo odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 8 oraz art. 38 ust. 1 pkt 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) nie przysługuje.

    XV. Postępowanie reklamacyjne

    1. Reklamacje dotyczące Usług można zgłaszać przesyłając w formie mailowej na adres e-mail: odpowiednio w sprawie obozów na obozy@borsukcamps.pl i w sprawie półkolonii na polkolonie@borsukcamps.pl lub w formie pisemnej na adres podany w pkt III ust.7.
    1. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej reklamację (imię i nazwisko, adres e-mail), oznaczenie usługi, której dotyczy reklamacja (dane Uczestnika, termin i pakiet, rodzaj Obozu) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji.
    2. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Organizator/ Usługodawca zwraca się do Klienta składającego reklamację o uzupełnienie tych danych lub informacji.
    3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty otrzymania wszystkich niezbędnych informacji dotyczących zgłoszenia przez Organizatora/ Usługodawcę.

    XV. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz

    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

    1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Organizatorem/ Usługodawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Organizatorem/ Usługodawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Organizatorem/ Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

    XVI. Ubezpieczenie

    1. Wszyscy Uczestnicy Obozów są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) oraz w przypadku obozów wyjazdowych za granicę dodatkowo posiadają ubezpieczenie podróżne. Nazwa ubezpieczyciela, suma i zakres ubezpieczenia wskazane są w ofercie Obozu.
    2. Ogólne Warunki Ubezpieczenia zostaną przekazane wraz z Umową i stanowią jej integralną część.

    XVII. Postępowanie reklamacyjne związane z korzystaniem Usług świadczonych drogą elektroniczną

    1. Reklamację dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną można składać:
    • pisemnie – na adres wskazany w pkt III ust. 7.
    • w formie elektronicznej na adres: obozy@borsukcamps.pl lub polkolonie@borsukcamps.pl
    1. W reklamacji należy wskazać:

    1) imię i nazwisko Klienta oraz dane kontaktowe, tj. adres e-mail, numer telefonu.

    2) zdarzenie będące podstawą składanej reklamacji.

    1. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.

    XVIII. Ochrona danych osobowych

    1. Administratorem danych osobowych jest SURFING WORLD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (50­-249), przy ul. Ludwika Rydygiera 44, lok. 1B, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzącego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000708660, NIP: 8992835633, REGON: 368966967.
    1. Wszystkie dane osobowe udostępniane przez Klienta w trakcie procedury rezerwacyjnej na stronach Serwisu internetowego SURFING WORLD, wprowadzane do systemu w Serwisie internetowym, drogą e-mailową lub telefonicznie będą przetwarzane przez SURFING WORLD w celu realizacji Umowy oraz zarezerwowanych i wykupionych Obozów, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.). oraz Polityką Prywatności znajdującą się na Serwisie internetowym https://www.borsukcamps.pl/polityka-prywatnosci/.
    2. Teren kempingu Molo Surf, na którym odbywają się Obozy jest objęty monitoringiem wizyjnym. Administratorem danych osobowych jest Molo Surf Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-724), przy ul. Chełmskiej 21 lok. 530, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS, pod nr 0000382412, NIP 7282771202, REGON 101063436. Z polityką prywatności Administratora monitoringu można się zapoznać na jego stronie Internetowej: https://molosurf.com/polityka-prywatnosci/
    3. Wykonując rezerwację i wypełniając pozostałe dokumenty w serwisie oraz przesyłając swoje i Uczestników dane osobowe e-mailem lub telefonicznie, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez SURFING WORLD jego danych osobowych w celach administracyjnych i w celu realizacji zawartej Umowy. Oświadcza również, że zapoznał się z Polityką Prywatności SURFING WORLD, dostępną w Serwisie internetowym, jak i na stronie www.borsukcamps.pl.
    4. Zgoda po oznaczeniu opcji (Tak) w odniesieniu do zgody marketingowej, stanowi wyrażenie zgody na przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Udzielona zgoda może być, w każdym momencie wycofana, przesyłając wiadomość e-mail na adres e-mail: obozy@borsukcamps.pl lub polkolonie@borsukcamps.pl odpowiednio.
    5. Organizator przestrzega prawa do ochrony prywatności i gwarantuje wszystkim użytkownikom logującym się i rejestrującym w Serwisie internetowym, że dane będą właściwie chronione zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
    6. Udostępnienie danych jest dobrowolne, jednak konieczne do prawidłowej realizacji usług zawartych w Umowie. W czasie, gdy dane będą przetwarzane, osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia. Wszelkie informacje na ten temat będą udzielane pod e-mailem: obozy@borsukcamps.pl lub polkolonie@borsukcamps.pl odpowiednio,

    XIX. Postanowienia końcowe

    1. W sprawach nieuregulowanych przez postanowienia Regulaminu zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 poz.1219) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    1. Organizator / Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z faktu wystąpienia siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a także z przyczyn niezależnych od Organizatora/ Usługodawcy.
    2. Korzystając z usług świadczonych przez Organizatora/ Usługodawcę, Klient oświadcza, że wszystkie postanowienia Regulaminu są dla niego zrozumiałe oraz że akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu bez uwag.
    3. Usługodawca/ Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa lub konieczność ulepszenia świadczonych usług, o czym poinformuje Klientów poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie www https://www.borsukcamps.pl/. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu zastosowanie mają postanowienia Regulaminu obwiązującego w dacie zawarcia Umowy przez Klienta z Organizatorem/ Usługodawcą.
    4. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne, zostanie ono wyłączone z postanowień Regulaminu, co nie wpływa na ważność i obowiązywanie postanowień Regulaminu w pozostałej części.
    5. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Organizatora/ Usługodawcę rozstrzygane będą w pierwszej kolejności w sposób polubowny.
    6. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania.